For some time I’ve been doing a little transformation of my wardrobe and I noticed that in my case, enlarged capsule wardrobe works well. Thanks to cleaning up I also noticed that most of the clothes which I left are of American brands. Even my today’s look consists only of clothes of American brands. It is no wonder that I like overseas companies so much – I like American culture, optimism and stories like “from rags to riches ”. A lot of companies often started like that. Besides, I like classic style, good quality and I also appreciate brands which mainly create basic clothes. I am sure you know these brands, because they are iconic. Perhaps you don’t know the history of a given brand or you are not sure which of their products are worth attention. If you are interested, I invite you to read the rest of my post.
Od jakiegoś czasu robię małą transformację mojej garderoby i zauważyłam, że bardzo dobrze sprawdza się u mnie coś na kształt rozszerzonej garderoby kapsułowej. Dzięki porządkom zauważyłam, że większość ubrań, które zostawiłam, to ubrania amerykańskich marek. Nawet mój dzisiejszy look złożony jest tylko z ubrań amerykańskich marek. Nic w tym dziwnego, że to właśnie firmy zza oceanu tak bardzo sobie upodobałam – lubię amerykańską kulturę, optymizm, i historie w stylu „od pucybuta do Rockefellera”, które bardzo często stoją za daną firmą. Poza tym lubię klasyczny styl, dobrą jakość i cenię też sobie marki, które tworzą przede wszystkim bazowe ubrania. Jestem pewna, że na pewno marki te nie są Wam obce, bo to kultowe firmy. Ale być może nie wiecie jaka historia stoi za daną marką lub nie jesteście pewni na jakie produkty danej marki warto zwrócić uwagę. Jeśli jesteście tym zainteresowani, zapraszam Was do lektury.
sukienka/ dress Tommy Hilfiger (American Outlet)
buty/shoes Nike
czapka/cap GAP
torebka/bag Michael Kors
1.TOMMY HILFIGER
Brand Tommy Hilfiger is a typical example of American dream. Today, Thomas Hilfiger sets trends, but he started from scratch, and at the age of twenty-five, despite being bankrupt, he refused to work for Calvin Klein. All because he wanted to start a clothing business based on his own ideas. The brand is based on the same style and values for years. Their collections are colorful, youthful, yet very classic. Colorful polo shirts, sports shirts, espadrilles or light and fresh perfumes can be found in each collection. In Poland TH is perceived as exclusive brand, while in the United States it’s a brand for the masses, positioned lower than Ralph Lauren. Tommy Hilfiger in many interviews said that his collections are directed to the middle class. He wanted his clothes to give joy to the average people, not only the richest. I have clothes of this brand in my wardrobe for many years and I love them because they completely don’t change their design, cuts are still up-to date and thanks to great quality, I can enjoy them for a long time. It’s a brand which combines youthfulness with classic.
1.TOMMY HILFIGER
Marka Tommy Hilfiger to typowy przykład american dream. Thomas Hilfiger, dzisiaj wyznacza trendy, ale zaczynał od zera, a w wieku dwudziestu pięciu lat, pomimo, że był bankrutem, odmówił pracy dla Calvina Kleina. Wszystko dlatego, że pragnął rozkręcić biznes odzieżowy oparty na własnych pomysłach. Marka od lat bazuje na tym samym stylu i wartościach. Ich kolekcje są kolorowe, młodzieńcze, ale jednocześnie bardzo klasyczne. Kolorowe koszulki polo, sportowe koszule, espadryle czy lekkie i świeże perfumy znajdziemy w każdej kolekcji. W Polsce TH postrzegany jest jako marka ekskluzywna, natomiast w Stanach jest to marka dla mas, pozycjonowana niżej niż Ralph Lauren. Tommy Hilfiger w wielu wywiadach mówił, że swoje kolekcje kieruje do klasy średniej. Chciał, by jego ubrania dawały radość przeciętnym ludziom, a nie tylko tym najbogatszym.
Ubrania tej marki posiadam w swojej szafie od wielu lat i uwielbiam je za to, że kompletnie nie zmienia się ich stylistyka, fasony są ciągle aktualne, a dzięki świetnej jakości mogę się nimi długo cieszyć. To marka łącząca młodzieńczą zadziorność z klasyką.
2.RALPH LAUREN
Probably everyone recognizes the logo which represents the polo player on a horse. The creator of this legendary brand is Jewish immigrant. He changed his family name- Lifshitz into Lauren because he was harassed at school. In the early 60s he started working in the clothing industry as a salesman. After several months of working in various fashion salons he came up with an idea to create his own line of ties. To ties he added cotton T-shirts and women’s suits. This is how brand POLO Ralph Lauren started existing. Ralph Lauren’s clothes are associated with casual yet very elegant sometimes even luxurious, preppy style.
In my wardrobe, there are mostly RL shirts- I recommend them both to women and men – they are incredibly durable, their style is timeless. It is worth spending a little more money and enjoy the beautiful design and good quality. You should also pay attention to the slim line sweaters and classic pencil dresses of this brand. If you have a problem with finding perfect little black dress, for sure you will find something in RL collection.
2.RALPH LAUREN
Logo przedstawiające gracza polo na koniu rozpoznają chyba wszyscy. Twórcą tej legendarnej marki jest, imigrant pochodzący z rodziny żydowskiej. Szykanowany w szkole zmienił rodowe nazwisko Lifshitz na Lauren. Na początku lat 60. rozpoczął pracę w branży odzieżowej jako sprzedawca. Po kilkunastu miesiącach pracy w różnych salonach mody pojawia się pomysł na stworzenie własnej linii krawatów. Do krawatów dołączyły koszulki z bawełny i damskie garnitury. Tak powstaje firma POLO Ralph Lauren. Ubrania sygnowane nazwiskiem Lauren kojarzone są ze swobodnym, aczkolwiek bardzo eleganckim, czasem wręcz luksusowym stylem preppy.
W mojej szafie królują przeze wszystkim koszule RL – polecam je zarówno kobietom jak i panom – są niesamowicie trwałe, ich stylistyka jest ponadczasowa. Warto dołożyć trochę więcej i cieszyć się pięknym designem i dobrą jakością. Warto zwrócić także uwagę na dopasowane sweterki tej marki oraz klasyczne ołówkowe sukienki tej marki. Jeśli macie problem ze znalezieniem idealnej małej czarnej, w kolekcji RL na pewno coś znajdziecie 🙂
3.NIKE
What does frying waffles, Blue Ribbon beer and dream with Greek goddess have in common with the history of giant world brand- Nike? Well – the name of the beer was used as a name of the first store, the structure of the waffles was inspiration to create an innovative soles and one of the employees dreamed of Greek goddess Nike one night and suggested the name to his bosses.
The friendship of Bill Bowerman – athletic trainer and Phil Knight – business student was the beginning of the brand that today is a global leader in the production of clothing, shoes and sports accessories. Since 1964, for almost 10 years, two friends operated as a distributor for Japanese shoe maker. Like most of the American companies, at the beginning their office, warehouse and store were in a garage and it was time when company was named Blue Ribbon (name of one of the owners’ favorite beer).
So where does modern name of NIKE come from? The name was suggested by one of the employee of Bill and Phil – Jeff Johnson. One night he dreamed of Nike – the Greek goddess of victory. His dream brought the company new name that was enthusiastically accepted by consumers. Perfectly fit into the character and personality of the brand. Entrepreneurs just needed a new logo. They had only 17 hours to create a brand sign, so they didn’t even try to complain. Logo was inspired by the wing of the goddess Nike and was bought for … $ 35! Currently, this logo is considered to be one of the best logos in the world. The „Just do it!” advertising slogan, like many other Nike brand stories, were created by accident.
NIKE was the first company in the world which introduced innovative solutions such as, for example, shoes with a „waffle” sole to get better traction on the track. Imagine that this idea came to his mind when he was eating waffles for his breakfast. He thought that such structure would work great as a sole of a shoe –he poured the rubber to waffle iron and then performed laboratory tests and this is how sports shoes were created.
3.NIKE
Co wspólnego ma smażenie gofrów, piwo Blue Ribbon, sen z grecką boginią z historią światowego giganta – marki Nike? Otóż – nazwą piwa posłużono się aby nazwać pierwszy sklep, powierzchnia gofra zainspirowała do stworzenia nowatorskiej podeszwy, a grecka bogini, która przyśniła się jednemu z pracowników była pomysłem na nazwę firmy.
Przyjaźń trenera atletyki Billego Bowermana i studenta biznesu Phila Knighta dała początek marce, która dziś jest światowym gigantem w dziedzinie produkcji odzieży, butów i akcesoriów sportowych. Od 1964 roku przez prawie 10 lat dwaj przyjaciele rozpoczęli handel japońskim obuwiem. Jak większość amerykańskich firm, ich biuro, magazyn i sklep początkowo mieściły się w garażu, a wówczas działali pod nazwą Blue Ribbon (czyli nazwą ulubionego piwa jednego z właścicieli).
Skąd więc współczesna nazwa NIKE? Nazwa została zaproponowana przez jedynego pracownika Billa i Phila – Jeffa Johnsona. Pewnej nocy przyśniła mu się Nike – grecka bogini zwycięstwa, sen ten przyniósł firmie nową nazwę, która z entuzjazmem została przyjęta przez konsumentów. Idealnie wpasowała się w charakter i usposobienie odbiorców marki. Przedsiębiorcy potrzebowali jeszcze nowego logo. Mając jedynie 17 godzin na to, by stworzyć znak firmowy, nawet nie próbowali wybrzydzać. Logo inspirowane skrzydłem bogini Nike kupili za… 35 dolarów! Obecnie logotyp ten uważany jest za jeden z najlepszych logotypów na świecie. Hasło reklamowe „Just do it”!, podobnie jak wiele innych historii dotyczących marki Nike zrodziło się z przypadku.
NIKE jako pierwsza firma na świecie wprowadzała innowacyjne rozwiązania, takie jak chociażby buty z „waflową” podeszwą, której celem było utrzymanie lepszej przyczepności do bieżni. Wyobraźcie sobie, że idea ta zrodziła się w czasie, gdy Bowerman jadł na śniadanie gofry. Wpadł na pomysł, iż taka struktura idealnie sprawdzać się będzie, jako podeszwa buta – do gofrownicy wlał więc gumę, a następnie przeprowadził testy laboratoryjne i tak powstało innowacyjne obuwie sportowe.
4.CONVERSE
Saying „sneakers” you immediately think of Converse brand and its legendary All Star model. Their prototype was designed for basketball players by the company’s founder in 1917. They were canvas ankle boots with rubber sole. American basketball player Charles Hollis „Chuck” Taylor played a big role in popularizing these shoes.
Later , newer technologies replaced canvas rubber boots from sports, but sneakers found new using – they became a part of everyday fashion. Pop culture icons, such as Elvis Presley, David Bowie, Paul McCartney, James Dean and Kurt Cobain were also eager to wear them. By the 60s Converse sneakers were produced only in one color and ankle high. Currently, there are dozens of colors available in each collection and All Star model is still a bestseller. For ten years now, Converse brand has been part of Nike corporation.
I currently have two models, both white – one high top and another low top. I still dream of beige, low top Converse 🙂
4.CONVERSE
Mówiąc “trampki” od razu myślimy o marce Converse i jej legendarnym modelu All Star. Ich pierwowzór został zaprojektowany przez założyciela firmy w roku 1917 z myślą o koszykarzach. Były to płócienne buty za kostkę osadzone na gumowej podeszwie. Wielką rolę w popularyzacji trampek odegrał amerykański koszykarz Charles Hollis “Chuck” Taylor.
Później nowsze technologie wyparły płócienno-gumowe buty ze sportu, ale trampki znalazły nowe zastosowanie – stały się częścią mody codziennej. Chętnie nosiły je także ikony popkultury, np. Elvis Presley, David Bowie, Paul McCartney, James Dean i Kurt Cobain. Do lat 60 trampki Converse produkowane były tylko w jednym kolorze, w wersji za kostkę. Obecnie w każdej kolekcji dostępnych jest kilkadziesiąt kolorów, a model All Star nadal jest bestsellerem. Od dziesięciu lat marka Converse należy do koncernu Nike.
Ja aktualnie posiadam dwa modele, oba białe – jeden za kostkę, a drugi krótki. Marzą mi się jeszcze niskie Converse w beżowym kolorze 🙂
5.RAY BAN
Undoubtedly, this is the most famous eyewear brand in the world. Producer of such models like: Wayfarer, Clubaster and Aviator. At the end of the 20s, the US Army reported the need for sunglasses for its pilots. The task was entrusted to Bausch & Lomb, a leading American manufacturer of optical glasses. A model has been designed with unique shape that resembles water droplets to protect pilots from high-light reflections. This is the Aviator model and the beginning of the Ray-Ban name. The Aviator model is still a worldwide bestseller in spite of several decades. Since 1999 the Ray-Ban brand belongs to the Italian company Luxottica.
I like Aviator model and I have them in 3 colors. I still dream of version in gold frames with brown glasses. My husband loves his two Wayfarer pairs, which I sometimes steal from him;)
5.RAY-BAN
Bez wątpienia to najpopularniejsza na świecie marka okularów. Producent kultowych modeli Wayfarer, Clubaster i Aviator. Pod koniec lat 20 ubiegłego wieku, armia amerykańska zgłosiła zapotrzebowanie na okulary przeciwsłoneczne dla swoich pilotów. Zadanie powierzono firmie Bausch&Lomb, która była wiodącym amerykańskim producentem szkieł optycznych. Zaprojektowano model, którego unikalny kształt z soczewkami przypominającymi krople wody chronił pilotów przed odbiciami światła na dużych wysokościach. Tak powstał model Aviator i sama nazwa Ray-Ban. Model Aviator mimo upływu kilkudziesięciu lat nadal jest bestsellerem na całym świecie. Od roku 1999 marka Ray-Ban należy do włoskiego koncernu Luxottica.
Ja upodobałam sobie aviatory, które posiadam w 3 wersjach kolorystycznych. Marzę jeszcze o wersji w złotych ramkach z brązowymi szkłami. Mój mąż z kolei nie rozstaje się z dwoma parami Wayfarerów, które czasami mu podkradam ;
6.GAP
Perfect choice for people who like sports style and for teenagers. I personally think that in every wardrobe there should be comfortable hooded sweatshirt and such you will find in GAP store. My GAP sweatshirt is with me for few years and it’s still like new 🙂. GAP was founded in the late 60s and initially was selling clothes of other brands, including Levi’s. After a dozen years GAP introduced product lines with their own logo. Currently GAP is one of the largest clothing retailer in the world. Company has over 3,000 stores which sell three basic brands: GAP, Banana Republic and Old Navy.
6.GAP
Idealna propozycja dla osób, które lubią sportowy styl oraz dla nastolatków. Osobiście uważam, że w każdej szafie powinna znaleźć się wygodna bluza z kapturem i takie kultowe znajdziecie właśnie w sklepie GAP. Moja bluza GAP ma już kilka dobrych lat, ale nadal nie nosi żadnych śladów zniszczenia J
Firma GAP powstała pod koniec lat 60 XX wieku i początkowo sprzedawała produkty innych marek, m.in. Levi’s. Dopiero po kilkunastu latach powstawały linie produktów sygnowane własnym logo. Obecnie GAP jest jedną z największych sieci odzieżowych na świecie. Firma posiada ponad 3000 sklepów, w których sprzedawane są trzy podstawowe marki: GAP, Banana Republic i Old Navy.
7.GUESS Brand dedicated to women who like to be feminine and sexy. Guess offers a wide selection of women’s dresses, fitted jeans, tops and lingerie. I mainly appreciate Guess for beautiful models of handbags. Armand, Georges, Maurice and Paul Marciano were born in Morocco, but grew up in Marseille. They opened chain of shops in France. At the end of the 70s, they abandoned 12 salons (and $ 10 million in unpaid taxes) and went to California to start a new life. In the United States they were more lucky. The Marciano brothers came up with the idea of introducing high-end designer denim – lighter, brighter, more sexy and more expensive than the pair of Levi’s jeans. Guess was established in 1981 and its first bestseller was fitted model of jeans called, surprise, Marilyn. During the year, company sold jeans worth in total $ 6 million and opened its first flagship boutique in Beverly Hills. From the very beginning erotic campaigns created by one of the brothers – Paul, resembled an exaggerated image of Hollywood glamour. Characteristic black-and-white photos of half-naked, pretty girls on the California beaches were outstanding in comparison with other brands’ campaigns and … they were selling jeans very well. By the way, if Paul hadn’t succeeded as co-founder of Guess, he could be model scout in any model agency. His new faces showed in campaigns shortly after the adverts became superstars, including Claudia Schiffer, Eva Herzigova, Naomi Campbell, and best known star of the brand – Ann Nicole Smith and just starting in modeling – Gigi Hadid.
7.GUESS Marka dedykowana kobietom, które lubią być kobiece i seksowne. W ofercie Guess znajdziemy szeroki wybór kobiecych sukienek, dopasowanych jeansów, topów, a na bieliźnie kończąc. Ja głównie cenię sobie Guess za piękne modele torebek. Armand, Georges, Maurice i Paul Marciano urodzili się w Maroku, ale dorastali w Marsylii i już jako młodzieńcy otworzyli sieć sklepów we Francji. Pod koniec lat 70. porzucili 12 salonów (i niezapłacone podatki o wartości 10 milionów dolarów) i wyjechali do Kalifornii, by rozpocząć nowe życie. W Stanach poszczęściło im się dużo bardziej. Bracia Marciano wpadli na pomysł wprowadzenia denimu z wyższej półki – lżejszego, jaśniejszego, bardziej seksownego i kosztującego zdecydowanie więcej niż para Levi’sów. W 1981 roku narodziła się marka Guess, której pierwszym bestsellerem był obcisły model o nazwie, niespodzianka, Marilyn. W ciągu roku firma sprzedała dżinsy o wartości 6 milionów dolarów i otworzyła pierwszy flagowy butik w Beverly Hills. Tworzone przez jednego z braci, Paula, rozerotyzowane kampanie od początku przypominały przerysowane wyobrażenie o hollywoodzkim blichtrze. Charakterystyczne, czarno-białe zdjęcia z półnagimi, ślicznymi dziewczynami na kalifornijskich plażach wyróżniały się na tle kampanii innych marek i… bardzo dobrze sprzedawały dżinsy. Swoją drogą, gdyby Paul nie osiągnął sukcesu jako współzałożyciel Guessa, mógłby spróbować swoich sił jako scout w agencji modelek. Zatrudniane przez niego „nowe twarze” wkrótce po udziale w reklamach Guessa stawały się supergwiazdami – mowa między innymi o Claudii Schiffer, Evie Herzigovej, Naomi Campbell i najbardziej utożsamianej z marką gwiazdce, Annie Nicole Smith oraz raczkującą dopiero Gigi Hadid. 8.GANT Last year on my blog ruled my wool gray coat by GANT, which is definitely my favorite one. Excellent quality of wool, light, beautifully finished and in ultra-simple style. You definitely can’t say it is out of fashion. If I only had found a similar model in the color of a camel wool and black, I would buy it without any hesitation. Indeed, for over a dozen or so years Gant has its headquarters in Sweden, but its establishment and its entire development cycle took place in the United States. It all started in 1914 when the Ukrainian immigrant Bernard Gantmacher arrived to New York to study. In his free time he worked in a shirt factory. There, he gained knowledge in shirt manufacturing and began production on a small scale. He mainly made shirts for famous brands. The quality of his service was highly appreciated so he decided to create his own brand – Gant New Haven. For many years his shirts were the showpiece of the company and the only assortment. In the 1960s Gant was one of the world’s largest male shirt manufacturers. Today the brand has comprehensive offer – from casual clothing to elegant, additionally home textiles, perfumes, sunglasses. GANT shirts are synonymous of elegance typical for preppy style. There is even a Yale Co-op shirt line, which was created in collaboration with Yale University.
8.GANT W zeszłym roku na moim blogu królował wełniany szary płaszcz GANT, który jest zdecydowanie moim ulubieńcem. Doskonała jakość wełny, leciutki, pięknie wykończony, no i w ultra prostym stylu, dzięki czemu, absolutnie nie możemy stwierdzić, że jest już niemodny. Gdybym tylko znalazła gdzieś podobny model w kolorze wielbłądziej wełny i czarny, brałabym bez wahania. Co prawda od kilkunastu lat Gant ma siedzibę w Szwecji, ale jej powstanie i cały cykl rozwoju miał miejsce w Stanach Zjednoczonych. Wszystko zaczęło się w roku 1914 gdy ukraiński imigrant Bernard Gantmacher przybył do Nowego Jorku na studia. W wolnym czasie pracował w fabryce koszul. Tam nabył wiedzę dotyczącą produkcji koszul i rozpoczął samodzielną produkcję na małą skalę. Zajmował się głównie podwykonawstwem dla znanych marek. Jakość jego usług była bardzo wysoko ceniona i postanowił stworzyć własną markę – Gant New Haven. Przez wiele lat to właśnie koszule były wizytówką firmy i jedynym asortymentem. W latach 60 Gant był jednym z największych na świecie producentów koszul męskich. Obecnie marka ma kompleksową ofertę – od odzieży casualowej, po elegancką, dodatkowo tekstylia domowe, perfumy, okulary. Koszule Ganta są synonimem elegancji typowej dla stylu preppy. W stałej ofercie jest nawet linia koszul Yale Co-op, która powstała we współpracy z uniwersytetem Yale. 9.VICTORIA’S SECRET I think each of you at least once watched show with famous Angels of Victoria’s Secret. Apart from assortment of beautiful colored lingerie and swimsuits, you can also find cosmetics and fragrances. I love their body mists, which are exceptionally durable and smell wonderful. It all began – as it’s often in case with many different businesses – from needs. In this case, however, they weren’t the needs of women, but men. One man to be more precise . In 1969, Roy Raymond, a 22-year-old American, decided to make his wife a gift in the form of a tasteful lingerie. It turned out to be a backbreaking task. In the 1970s figs and bras were supposed to be comfortable not beautiful, and men while buying were simply accompanied by shame. The memory of unsuccessful purchases inspired the American to fill the niche and start his own business. He decided to create a place where not only women but also men will feel comfortable and will be able to shop freely. Finally, in 1977, in a local shopping center in Palo Alto, California (now headquarters of among others Facebook and Tesla), after few years of market research and a $ 80,000 loan, Victoria’s Secret has its first store. Name was picked in honor of Queen Victoria, known for her legendary pantaloons.
9.VICTORIA’S SECRET Myślę, że każda z Was oglądała choć jeden pokaz słynnych Aniołków Victoria’s Secret. Oprócz asortymentu pięknej kolorowej bielizny i strojów kąpielowych, znajdziemy także kosmetyki i zapachy. Uwielbiam mgiełki, które są wyjątkowo trwałe, mają wspaniałe zapachy. Wszystko zaczęło się – jak to często w przypadku różnych biznesów bywa – od potrzeb. W tym wypadku nie były to jednak potrzeby kobiet, ale mężczyzn, a dokładniej jednego mężczyzny. W 1969 roku Roy Raymond, 22-letni Amerykanin, postanowił zrobić żonie prezent w postaci gustownej bielizny. Okazało się to zadaniem karkołomnym. Nie dość, że w latach 70. główną cechą fig i biustonoszy była wygoda, a nie uroda, to zakupom w wykonaniu mężczyzny towarzyszył zwykły wstyd. Wspomnienie nieudanych zakupów zainspirowało Amerykanina do wypełnienia niszy i uruchomienia własnego biznesu. Postanowił stworzyć miejsce, gdzie nie tylko kobiety, ale też mężczyźni będą czuć się komfortowo i będą mogli swobodnie zrobić zakupy. W końcu w 1977 roku w lokalnym centrum handlowym w miejscowości Palo Alto w Kalifornii (obecnie swoją siedzibę ma tam m.in. Facebook and Tesla), po kilku latach badań rynku i pożyczce na 80 tyś dolarów, powstał pierwszy sklep Victoria’s Secret. Nazwano go na cześć królowej Wiktorii, znanej ze swoich legendarnych pantalonów.
10.CALVIN KLEIN Calvin Klein, also called „New Yves Saint Laurent”, creates simple, comfortable yet elegant clothes in muted colors and unisex. „ We’re not doing outrageous fashion; I make sports clothes that are relatively conservative, clothes that everyone wears”- he said. Full of sex but not vulgar campaigns, he explains as his own sexuality. In addition to the collection of clothes and underwear you can also find a collection of fragrances. Among my favorite scents there are 7 fragrances by CK brand: Euphoria, Eternity, Obsession Night, Reveal, CK in 2 you, Down Town and Escape. In my opinion, it is worth paying attention to excellent quality of cotton underwear, denim clothes – great jeans and jeans shirts and beautiful bags:) Klein, a Jew of Hungarian origin, grew up in the Bronx and since he was little he was planning to design clothes. He learned to draw and sew on his own to dress his mascots. In 1968, Calvin with his friend Barry Schwartz set up his own company for $ 10,000 called – Calvin Klein Inc. Schwartz was responsible for business side of the company and Klein was a designer. At the beginning, he was only creating coats for women, but thanks to orders of the expensive Bonwitt Teller store, company quickly grew and became a part of the fashion world. Klein to his collection of coats added sportswear and prêt-à-porter. In 1970 Calvin Klein has already been very popular. By 1977, less than 10 years after its founding, annual revenues had increased to $30 million ,
10.CALVIN KLEIN Calvin Klein, nazywany „nowym Yvesem Saint Laurentem” tworzy proste, wygodne, ale eleganckie ubrania w stonowanych kolorach i konwencji unisex. „Nie robię skandalizujących ubrań. Projektuję rzeczy sportowe i stosunkowo konserwatywne w stylu. Każdy może je nosić”, mówi. Przesycone seksem, ale nie wulgarne kampanie tłumaczy własną seksualnością. Oprócz kolekcji ubrań i bielizny znajdziemy także kolekcję zapachów. Wśród moich ulubionych zapachów znajduje się aż 7 zapachów właśnie marki CK : Euphoria, Eternity, Obsession Nigt, Reveal, CK in 2 you, Down Town i Escape. Moim zdaniem warto zwrócić uwagę na doskonałej jakości bawełnianą bieliznę, ubrania jeansowe – świetnie skrojone jeansy i koszule jeansowe oraz piękne torby J Klein, żyd węgierskiego pochodzenia, wychowywał się na Bronxie i już jako kilkulatek planował projektować ubrania. Sam nauczył się rysować i szyć, by ubierać maskotki w różne kreacje. W 1968 roku projektant założył za jedyne 10 000 dolarów własną firmę z przyjacielem Barrym Schwartzem – Calvin Klein Inc. Schwartz zajmował się biznesową stroną przedsięwzięcia, a Klein projektował. Na początku tworzył tylko płaszcze dla kobiet, ale dzięki pokaźnym zamówieniom drogiego sklepu Bonwitt Teller firma szybko się rozrosła i zaistniała w świecie mody. Klein rozszerzył kolekcję płaszczy o linię ubrań sportowych oraz prêt-à-porter. W 1970 roku marka Calvin Klein była już bardzo popularna. W 1977 roku, niespełna 10 lat od założenia, roczne dochody domu mody wynosiły aż 30 milionów dolarów.
11.STEVE MADDEN
He had $ 1100 on his account and an idea for a business. Nowadays, his shoes are worn by millions of women in the world. Today for this amount you could buy 13 pairs of high heels and one flat shoes by Madden. A businessman who was arrested for stock market manipulations, appeared even in the film „The Wolf of Wall Street ” where he was played by Jake Hoffman. Finally, Madden spent 41 months in jail. After leaving jail, his company quickly rebounded and now he has shops in 55 countries around the world. He makes really nice, solid and comfortable shoes at decent price.
11.STEVE MADDEN
Miał 1100 dolarów na koncie i pomysł na pewien biznes. Dzisiaj jego buty noszą miliony kobiet na świecie. Dziś za tę kwotę można by kupić 13 par szpilek i jedne płaskie sandałki od Maddena. Biznesmen, który po drodze trafił do więzienia za manipulacje giełdowe, pojawia się nawet w filmie „Wilk z Wall Street”, w którym zagrał go Jake Hoffman. Finalnie Madden przesiedział w więzieniu 41 miesięcy. Po wyjściu udało mu się odkuć, ma sklepy w ponoć 55 krajach świata i robi naprawdę ładne, solidne i wygodne buty, za przyzwoitą cenę.
12.MICHAEL KORS
I think that there is no need to introduce this manJ. At first his bags became a subject of lust, and later they were boycotted because millions of fake bags appeared on the market. Michael Kors constantly produces clothes and accessories that build his fashion empire. Kors was interested in fashion since he was a child. As a 5-year-old boy he designed a wedding dress for his mother’s second wedding. I love Michael Kors’ clothes and accessories for their simple and classic style.
12.MICHAEL KORS
Torebek tego Pana nie muszę chyba nikomu przedstawiać;) najpierw jego torebki stały się przedmiotem pożądania, a następnie były bojkotowane z powodu wystąpienia miliona podróbek. Michael Kors nieustannie produkuje odzież i akcesoria, które budują jego modowe imperium. Kors przejawiał zainteresowanie modą od najmłodszych lat, już jako 5-latek zaprojektował suknię ślubną na drugie wesele mamy. Ubrania i dodatki Korska to uwielbiana przeze mnie prostota i klasyka.
Where to buy clothes of American brands? All the brands I described above are easily available online or in stationary shops in Poland. If they don’t have their own boutiques, they can be found in stores such as Van Graff or Royal Collection. I very often buy clothes of these brands in outlets abroad , because it’s a great way to save money. If you like shopping online I would recommend you two websites: Answear.com or American Outlet – it’s worth paying attention to the last one because prices are really moderate:)
Do you also like American brands? Which are your favorite? Let me know in your comments 🙂.
Gdzie kupić ubrania amerykańskich marek? Wszystkie opisywane przeze mnie marki są łatwo dostępne online lub stacjonarnie w Polsce. Jeśli nie mają swoich butików, można je odnaleźć w takich sklepach jak Van Graff czy Royal Collection. Osobiście najczęściej kupuję ubrania tych marek w outletach za granicą, ponieważ jest to świetny sposób na to, by zaoszczędzić. Jeśli lubicie zakupy online to polecam dwie strony Answear.com lub American Outlet – na ten ostatni zwłaszcza warto zwrócić uwagę bo ceny są naprawdę korzystne 😉
Zwłaszcza, że przez cały wrzesień na hasło: GOLDENAUTUMN macie -30% na zakupy w American Outlet 🙂
Lubicie też Amerykańskie marki? Jakie są Wasze ulubione? Dajcie mi koniecznie znać w komentarzach 🙂
Sakurakotoo
Oj, obawiam się że amerykańska moda kompletnie do mnie nie przemawia bo kojarzy mi się raczej ze sportowymi rzeczami. W prawdzie, stylizacja którą masz na sobie prezentuje się naprawdę świetnie, ale sama bym się na nią nie zdecydowała. Preferuję stylizacje koreańskie, gdzie dominuje masa dziewczęcych motywów, jasnych kolorów i po prostu takiej delikatności 🙂 Z marek, które wymieniłaś znam tylko Nike, bo mają fajne adidasy do biegania, no i o uszy obiło mi się również Victoria Secret’s 😀
Zapraszam na koreańskie rozdanie u Sakurakotoo ❀ ❀ ❀
EvelineBison
Wiele amerykańskich marek ma taki klasyczny, kobiecy styl 🙂 Ale muszę przyznać, że styl amerykanów też mi się długo kojarzył ze sportowym stylem 🙂
Zaraz zaglądam na Twoje rozdanie 🙂
Kashayas
Nice dress!
EvelineBison
Thank you 🙂
Ewa Macherowska
Kochana, przede wszystkim to bardzo ciekawy pomysł na post! Do tego świetna stylizacja, cudowne miejsce i Ty jak zawsze Piękna 🙂
EvelineBison
Dzięki 🙂 Miejsce jest Ci chyba dobrze znane, bo widziałam kiedyś u Ciebie sesję w tym miejscu 🙂
Nippi
Sukienka jest świetna, chodź nie jestem fanką sportowego stoju to Twój bardzo podoba mi sę 🙂
EvelineBison
Przyznam szczerze, że ja rzadko kiedy noszę takie sportowe ubrania, bo nie mam po prostu kiedy,….;) W pracy muszę mieć mniej wiecej biurowy dress code, więc pozostają mi tylko weekendy 😀 A czasami w weekend chciałabym też elegancko wyglądać 😉
Dziękuję za odwiedziny 🙂
Aneczka
Powiem ci że ja nie przykładam się do tego z jakiej marki noszę ubrania i tak naprawę chyba znam tylko te najbardziej popularne 🙂
Oczywiście w takiej sportowej stylizacji również mi się podobasz i taki krój sukienki do ciebie idealnie pasuje. Ja np wolałabym inne wykończenie sukienki przy szyi bo nie przepadam za bluzkami typu „polo” zawsze mnie denerwował ten kołnierzyk 🙂
EvelineBison
Ja też nie przepadam za kołnierzykiem polo, choć bardzo mi się on podoba na innych 😀
Ja najpierw przywiązuję wagę do wyglądu ubrania i jego składu/jakości, a dopiero potem marki, ale tak się składa, że zawsze i tak wybieram rzeczy tych samych marek;)
Наталья Белогловская
You look so stylish!
EvelineBison
Thank you 🙂
booksmyname
Ile wspaniałych ciekawostek. Jako, że modą interesuję się bardzo sporadycznie fajnie było dowiedzieć się tyle nowych rzeczy o sławnych markach i ludziach, którzy je tworzą. Lubię przede wszystkim sportowe buty, dlatego conversy i adidasy z nike to u mnie podstawa. Zresztą po przeczytaniu tego artykułu najchętniej kupiłbym rzeczy od wszystkich tych marek 🙂
EvelineBison
Taki Nike to najwygodniejsze buty na świecie 🙂
Tynka
Bardzo lubię Tommiego, Ralpha, Ray Ban i Converse. Nie przepadam za VS i CK, no i z biegiem czasu MK się trochę znudziło. look cudo!
EvelineBison
Wiem, że to Twoje ulubione marki 🙂
jointyicroissanty
Bardzo ciekawy wpis, a stylizacja świetna! Szczególnie sukienka przypadła mi do gustu:)
EvelineBison
Dziękuję 🙂
Lamodalena
Bardzo fajna sportowa stylizacja! dla mnie ważna jest jakość, fason a marka niekoniecznie 😉 wiadomo, dobra marka to i jakość powinna za tym iść, więc tych takie też sa w mojej szafie, ale żeby od razu ulubione? 😉 Pozdrawiam 🙂
EvelineBison
Dziękuję 🙂 Dla mnie też najważniejszy jest fason, dopasowanie i jakość, a marka to rzecz drugorzędna, ale zwykle właśnie to sprawia, że ciągle siegam po te same marki, bo gwarantują, że szybko znajdę tam to czego szukam 🙂
Stylish Blog Story
TOMMY HILFIGER i Michael Kors – uwielbiam 🙂
EvelineBison
No to mamy podobnych ulubieńców 🙂
aknezz
Moją uwagę przykuły ładne, górzyste widoki w tle 🙂
EvelineBison
Pięknie tam jest 🙂
Laura Alagöz
I love Nike running shoes, they are the best! I find Michael Kors products don 't have the best quality for the price they ask. You look cute in this outfit though x
Laura
https://pinkfrenzymissl.blogspot.be/
EvelineBison
I agree with you, I think that M.Kors have a nice design, but it’s too expensive if we take into account quality.
Kisses 🙂
Alice
Kiedyś miałam hopla na punkcie Guess, do czasu gdy w dwóch torebkach oberwały mi się uszy(a nie nosiłam w nich nic ciężkiego). Odnośnie Ralph Lauren to nie miałam pojęcia że jest amerykański.
EvelineBison
Ja uwielbiam własnie torebki Guess i mimo, że często używam to są w idealnym stanie (czego nie mogę niestety powiedzieć o torbach MK:/).
Pozdrawiam!
carolina g.ticala
a great entry, it’s a pleasure to always stop by here, happy day !!
??????
EvelineBison
Thank you:)
Anna piekneperfumy
Moje ulubione marki amerykańskie to Micheal Kors, T. Hilfiger, Victoria’s Secret i CK, jeśli chodzi o zapachy 😉 A w temacie butów to znów Tommy i Nike:)
Jesteś olśniewająca również w wersji na sportowo:) buziaki Kochana:)***
Karolina
Hej! Świetny post, jesteś naprawdę megaaa śliczna 🙂
obserwuje i zapraszam do mnie :
<ahref=http://milentry-blog.blogspot.com
MintElegance
śliczna torebeczka!
czerwonafilizanka
sukienka wygląda super:)
style-of-secret
HILFIGER udowodnił, że marzenia są po to by je spełniać i dążyć do wyznaczonych sobie celów ! 🙂 🙂
super kochana wyglądasz w takim luzackim i sportowym wydaniu- nawet na wycieczce modna i stylowa <3
buziaki :*
Daria
Becomingbeauty
Ja nie mam jakoś tak ulubionych swoich marek ciuchowych 😉
ale sukienka z posta jest genialna :D:)
sandicious
Jestem przyzywczajona do oglądania Ciebie w eleganckich stylizacjach:D Ale już kiedyś pisałam, że w sportowej wersji wyglądasz świetnie! 🙂
Sakuranko
Oh very cute outfit darling
xx
Marionetka Mody
STEVE MADDEN – dla mnie numer jeden na Twojej liście!
Jagoda Szymańska
Dla mnie marki premium są mocno przereklamowane i nie wolałam coś raczej zwykłego. Do tego dobrać te buty odnalezione tutaj . Łatwiej to wszystko skomponować. Chociaż wygląd marek premium mówi swoje.
SoSimply
Bardzo ładna sportowa sukienka. Bardziej jestem przyzywczajona do oglądania Ciebie w eleganckich stylizacjach, jednakże w sportowej wersji wyglądaszwystrzałowo 🙂
Justyle
Bardzo lubię koszulki POLO, ale o sukience bym nie pomyślała 🙂 Twoja jest urocza, wyglądasz w niej bardzo dobrze. Pozdrawiam
ROKSI
Fajna sukienka 🙂
Odpowiedziałam na Twój komentarz u mnie na blogu – zapraszam <3
Justyna
Ależ ciekawy post. Nigdy nie zastanawiałam się nad historią danych marek, a tu proszę… ile ciekawostek :).
Uwielbiam buty Nike i Convedse :)!!!